program


Så går vi til Maxim
2

Så går vi til Maxim

Operette skal laves af OperetteKompagniet – og når en vaskeægte valsekonge runder et skarpt hjørne, er det eneste professionelle ensemble af sin art herhjemme selvfølgelig på pletten og markerer begivenheden i pomp og pragt!
 Læs mere

Ingen aktuelle arrangementer

Du har søgt efter et afsluttet arrangement.
Vælg venligst fra vores aktuelle tilbud i søgemaskinen på billetexpressen.dk

Dato for seneste arrangement: Lørdag, 29. Januar 2022 16:00

Hyldest til en Valsekonge

Operette skal laves af OperetteKompagniet – og når en vaskeægte valsekonge runder et skarpt hjørne, er det eneste professionelle ensemble af sin art herhjemme selvfølgelig på pletten og markerer begivenheden i pomp og pragt!

Franz Lehár fylder 150 år! Det er jo komponisten bag Volga, Vilja, Maxim, den evigt-populære Enkevals og slageren over dem alle Dein ist mein ganzes Herz.

Scenen er sat for en gang ”Toppen af Poppen”, kendt fra TV2, rundt om et flot dekoreret bord – med høje messingstager, guldtallerkener, krystal skåle og masser af champagne. Én efter én slår gæsterne, personificerede gennem de forskellige arketyper i operetterne, på glasset – og talerækken med nyttige fakta og sjove anekdoter afleveres, efterfulgt af et sandt orgie af arier og duetter fra mesterens perlerække af titler.

Og de er der alle sammen: Paganini, Giuditta, Zarewitsch, Frasquita, Greven af Luxemborg. Vidste du, at Smilets Land, operettens pendant til Madame Butterfly og Miss Saigon, er det eneste værk i trefjerdedelstakt, der ender ulykkeligt? En anden ægte showstopper er intermezzoet, hvor tre herrer prøver at holde trit med skuespillerinde DENISE WENCKE GJERNØE, kendt for sin uimodståelige La Garconne, da Det´Lunt i Nat gik sin sejrsgang over det ganske land.

Alt imens troner manden i centrum i et bredt-indrammet portræt på flyglet, hvor han overvåger sagernes gang. Det kendetegnende bagtæppe af guld skinner lystigt – og LEHÁR-TRIOEN, kyndigt ledet af musikchef, CAROL CONRAD, og bestående af medlemmer fra Radiosymfoniorkestret og Det Kgl. Kapel, leverer det inciterende akkompagnement.

Og som om det ikke skulle være nok: 2. akt er helt og aldeles dedikeret til highlights fra det absolutte mesterværk, Den Glade Enke. Sidst, OperetteKompagniet havde dette indtagende opus på plakaten, spillede det for fulde huse i 28 danske byer!

”Den er skrevet af og for mennesker, der er født med valsen på læberne og csárdás’en i fodsålerne”, som Charles Kjerulf skrev i Politiken efter premieren på Casino Teatret i København. Illustreret Tidende skrev: ”Publikum fandt overmåde behag i den nye, ombejlede melodi mager, Franz Lehár, og der blev vanskelig en ende på de fremkaldelser, hvormed successen sloges fast!”

Med prangende kostumer, som det sig hør og bør, og et forrygende dramaturgisk flow samt de uundværlige danseoptrin, er Hanna Glawari, Grev Danilo og co.´s afslutning på aftenen, et sikkert hit!

OperetteKompagniet har samlet den stærkeste opstilling af exceptionelle sangere til dato – og vi nævner i flæng: Signe Asmussen, Frederikke Kampmann, Gert Henning Jensen, Jens Søndergaard, Thomas Peter Koppel, Vibeke Kristensen, Bo Kristian Jensen, Carina Tybjerg Madsen, Frøy Hovland Holtbakk og Jonathan Koppel giver den gas på kryds og tværs, på skift og sammen!

I disse mærkeligste af tider, hvor alskens problematikker hænger ude i den virkelige verden, er det vist tiltrængt at få lov at lukke sig ind i en mørk, eventyrlig teatersal – og bare glemme og nyde! Vi skal nok sørge for at overholde alle givne restriktioner – og samtidig formidle hele følelsesregistret fra denne kunstarts vidunderlige univers ud over scenekanten!

 

Medvirkende: Carina Tybjerg Madsen (gæst / Hanna), William Jønch Pedersen (gæst / Danilo), Marie Dreisig (gæst / Valencienne), Jonathan Koppel (gæst / Camille), Sidsel Aja Eriksen (gæst / Cascada), Denise Wencke Gjernøe (Sarah Bernhardt / Margot) og Thomas Peter Koppel (Lehár / Zeta)

Maximtrioen: Carol Conrad (piano & kapelmester), Anton Lasine / Johannes Søe Hansen (violin), Kim Bak Dinitzen / Ingemar Brantelid (violoncello)

Instruktion: Thomas Peter Koppel

Musikalsk arrangement: Carol Conrad

Koreografi: Henriette Brøndsholm

Stylist: Denise Wencke Gjernøe

Lydteknik: Thomas Goschebart

Tour manager: Christian Conrad Brydenfelt

Producent: OperetteKompagniet

 

Aktuelt


Det legendariske hørespil MORDETS MELODI. Publikum overværer en underholdende og grotesk morsom ”optagelse”, hvor de fire skuespillere selv skal lave alle uhyggelige lydeffekter. Introduktion kl. 18.30

PÅ PLAKATEN


TENNIS

Based on a GNU story

Dansere og koreografer Jannik Elkær og Kristoffer Louis Andrup trækker i de korte tennisshorts og tager en actionfyldt svingom som…

Succesen fra Nørrebro Teater er nu på Turné. Poetisk og tankevækkende med genkendelige og ur-komiske situationer fra hverdage, både dem…

Tavs Neiiendams berømte hørespil skabte gys og rædsel, og endnu mere uhyggeligt blev det, da Bodil lpsen filmatiserede denne skræmmende…

For arrangører
Billetsalg - tilmelding

Har du brug for billetsalg, tilmelding eller event management. Skal I bruge en løsning i jeres eget brand? Skal det være helt enkelt, eller har I særlige behov? Se hvor nemt I kan komme igang her.

KONTAKT ROSKILDE TEATER
 

Mail: info@roskildeteater.dk

Telefon: 23 96 72 05

Få de gode nyheder først

For at tilmelde dig vores nyhedsbrev skal du blot indtaste din email-adresse og tryk Tilmeld:

Obs! Indkøbskurvens tidfrist udløber snart!
tilbageværende tid
00:00

enhed(er) i kurven

total:


Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.